Search  English (United States) Hrvatski (Hrvatska)

innovative promotional partnershipDriving the Future with Smart and Intelligent ICT

Technical co-sponsorship

 
Conferences
Opening ceremony
Forum
Workshops
Tutorials - CRO
Conferences
Exhibition

Event program
Tuesday, 5/22/2012 9:00 AM - 12:30 PM,
Camelia 1, Grand hotel Adriatic, Opatija
9:00-9:10 Opening 
9:10-10:25  Presentations 
V. Sabo (Hrvatski institut za tehnologiju, Zagreb, Croatia)
Program TEST - podrška razvoju novih tehnologija 
Ovom prezentacijom želim pokazati koji dio procesa od ideje do tržišta pokriva ili podupire program potpore TEST i koji su daljnji pravci kojima se ideja/izum može dalje razvijati. Program TEST je najvažniji je instrument davanja državnih poticaja primijenjenim istraživanjima u području tehnologije, s naglaskom na poticanje razvoja visokih tehnologija. Kroz program TEST financiraju se oni istraživački projekti pokrenuti od hrvatskih znanstvenika kojima se razvijaju nove tehnologije i koji po završetku istraživačke faze streme daljnjoj komercijalizaciji i stvaranju novih proizvoda ili usluga.
T. Kotnik (Vidi, Zagreb, Croatia)
Vidi e-novation 2012 - dodjela visokotehnoloških nagrada 
Vidi e-novation - nagrade za najuspješnije i najinovativnije hrvatske visokotehnološke proizvode (hardware i software) inovativne u svjetskim okvirima. Vidi e-novation nagrada osnovana je 2006. godine od strane izdavačke kuće Vidi i Instituta Ruđer Bošković. Do danas, proizvodi nagrađeni u protekle tri godine zaživjeli su na najzahtjevnijim svjetskim tržištima: Švedskoj, Švicarskoj, Finskoj, SAD-u, Njemačkoj, Austriji, Velikoj Britaniji... Značaj VIDI e-novation nagrade najbolje opisuje slučaj dobitnice Zlatnog jajeta dr. sc. Snježane Firšt Rogale, čiji rad je upravo zahvaljujući VIDI e-novaton nagradi, zapazio Karolinski institute u Stockholmu. Najpoznatiji europski neurogerijatrolog, neurokirurg i voditelje švedske banke mozgova, koji radi na istraživanjima Alzheimerove bolesti Prof.dr.sc. N. Bogdanović, dobitnik Malog Nobela, prepoznao je vrijednost inovacije za napredak njihovih istraživanja Alzheimerove bolesti. Zajedničkom suradnjom patentirali su izum Mjerni sustav koji je danas instaliran u Zagrebu, Stockholmu i Ateni, a u iduću godinu dana biti će instaliran u svim europskim centrima za istraživanje Alzheimerove bolesti (ukupno 15 centara).
V. Nimac (Crocon d.o.o., Kastav, Croatia)
PLB Safe as You Can Be! 
SAŽETAK Koje je potencijalno tržište za inovaciju i tehnologiju Prepoznavši neiskorišteni tržišni segment između profesionalne, i opreme za rekreativce, te nastojeći profesionalnu opremu učiniti pristupačnu svakome, svjetski poznati proizvođač sigurnosne komunikacijske opreme McMurdo Ltd. u svojoj težnji k inovacijama i izvrsnosti otvorio je novo poglavlje te predstavio novi proizvod. Prilikom dizajniranja McMurdo Fast Find 210 PLB uređaja glavna misao vodilja bila je stvoriti uređaj koji će spašavati živote bez ograničavanja ili eliminiranja bilo koje potencijalne skupine korisnika. Upravo iz tog razloga, stvoren je uređaj namjenjen svima, bilo gdje i u bilo kojoj prilici gdje je ugrožen ljudski život. Stoga je vrlo teško i nezahvalno odvojiti određenu nišu klijenata kao potencijalno tržište za PLB, jer i među moreplovcima i avanturistima, ima i poslovnih ljudi, roditelja, skijaša, padobranaca, planinara, lovaca ili „samo“ ozbiljnih hodača. Najtočnije bi bilo reći da su ciljana skupina za Fast Find 210 PLB svi osvješteni pojedinci koji svoj i život svojih bližnjih kao i vlastitu sigurnost stavljaju na prvo mjesto. Ima li inovacija i tehnologija izvozni potencijal Nautičari i vlasnici brodica pod stranim zastavama, turisti i svjetski putnici kao pripadnici nekih od najznačajnijih tržišnih segmenata svakako predstavljaju znatan potencijal koji ovaj inovativni proizvod može izvozno valorizirati. Nadalje, kao zastupnici McMurda za tržište bivše Jugoslavije, smatramo da je Mipro-iNova 2012.g. izuzetna prilika za pružiti informacije i prezentirati zanimljiv i koristan proizvod širokom krugu ljudi. Koji problem rješava inovacija i tehnologija? Koristeći globalni Cospas Sarsat satelitski sustav, PLB uređaj jednostavnom aktivacijom, u jednom koraku zaobilazi većinu problema koji su u prošlosti nastajali u po život opasnim situacijama. Spomenutom aktivacijom PLB uređaja unesrećena osoba službama potrage i spašavanja direktno stavlja na znanje točne geografske koordinate, potpune podatke o identitetu, te automatski ukazuje na situaciju gdje je život ugrožen. Nadalje, raspolažući sa točnim koordinatama unesrećenog, akcija traganja i spašavanja postaje kraća i preciznija s drastično većim izgledima u pozitivan ishod, što pored ostalog dovodi i skraćivanja vremenskog perioda lociranja unesrećenog, kao i do znatne novčane uštede u samoj akciji potrage i spašavanja koja se ionako namiruje iz državnog proračuna. Kratak opis inovacije i tehnologije Na frekvenciji od 406 Mhz i 121 Mhz, GPS prijemnikom, LED diodom raspoređenim u 104 mm i 150 grama čini Fast Find 210 PLB uređaj najmanjim osobnim lokatorom na tržištu. Namjenjen svima, da brzom i jednostavnom aktivacijom obavijesti nadležne službe da je osoba odnosno vlasnik uređaja u opasnosti i da treba pomoć; PLB predstavlja istinsku inovaciju koja bi s vremenom trebala drastično smanjiti broj unesrećenih kao i vrijeme trajanja akcija potrage i spašavanja. Nakon aktivacije, PLB uređaj šalje 406 MHz distress call s kodiranom 16 znamenkastom porukom i GPS kordinatama satelitima sustava Cospas Sarsat. Sateliti potom poziv u pomoć proslijeđuju nacionalnoj središnjici zemlje u kojoj je PLB aktiviran. Specifičnost tog poziva upućenog putem 406 MHz jest globalna unificiranost te da se na njega odgovara svugdje na svijetu. Kratko nakon aktivacije PLB uređaja, nadležne Search and Rescue službe raspolažu s kompletnim podacima: imenom i prezimenom, kontakt podacima kao i točnom lokacijom unesrećene osobe. Uređaji bazirani na 406 MHz Cospas Sarsat sustavu do danas su izravno odogovorni za preko 29.000 spašavanja ljudskih života. Vladimir Nimac, mag.oec.
10:25-10:45 Break 
10:45-12:00  Presentations 
D. Šoštarić, G. Horvat, G. Martinović (Elektrotehnički fakultet, Osijek, Croatia)
Self Balancing Vehicle for Extreme Environment 
The paper presents hardware design of self balancing vehicle. Vehicle is based on Segway concept with improvements on GPS tracking system, integration of Android API (Application programming interface) control and monitoring system. Wireless Sensor Network (WSN) installation enhances the operation of the vehicle and creates MESH network of such vehicles on the field. The IEEE 802.15.4 (ZigBee) wireless technology is used for interconnection in the field. XBee PRO modules are used in application algorithm with bridge to AVR microcontroller architecture (XMEGA). The adapted embedded system allows multiple-channel mode with special priorities. Second wireless technology used for Android API is IEEE 802.15.3 (Bluetooth). Custom firmware development include ANSI C open – source. Programming new peripheral interface allows the connection of additional sensors and actuators. Control system, regarding to response, installing the encoder at each gearbox of engine improves better performances of vehicle system for extreme environment.
B. Balać, S. Flegarić, K. Brkić (INTECO d.o.o., Zagreb, Croatia), M. Orsag, Z. Kovačić (FER, Zagreb, Croatia)
Autonomni roboti za hidro-dinamičku obradu betonskih i metalnih površina - serije R Jet - 06 
Autonomni roboti za hidro-dinamičku obradu betonskih i metalnih površina - serije R Jet - 06 Roboti su nastali kao plod suradnje između tvrtke INTECO d.o.o. i Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Sveučilište u Zagrebu. Sva prava intelektualnog vlasništva pripadaju tvrtki INTECO d.o.o. Projekt je sufinanciran sredstvima Poslovno-inovacijskog centra Hrvatske - BICRO. Tržište Metoda hidro-dinamičke obrade površina koristi se najviše u graditeljstvu za potrebe sanacije infrastrukturnih objekata kao i u remontnim brodogradilištima. U zadnje vrijeme se voda pod visokim pritiskom sve češće koristi i u raznim industrijskim čišćenjima, pa čak i u poslovima dekontaminacije, koji su specifični za uvjete vezane uz nuklearne elektrane. Upravo su tvrtke koje posluju na tim tržištima te koriste ili planiraju koristiti visokotlačne vodene pumpe u svom poslovanju potencijalni kupci robota. Stoga je komercijalni potencijal ovog proizvoda usko vezan uz tržište visokotlačnih pumpi koje je u stalnom porastu. Neke procjene govore o ukupnoj vrijednosti poslova obavljenih pomoću visokotlačne tehnologije oko 400 milijuna € godišnje, dok se tržište za ovu vrstu konkurentske robotike kreće između 10-12 milijuna € i čini samo mali segment cijele priče što daje nadu da se taj udio može brzo povećati sa specifičnim i upotrebljivijim robotima. Izvoz Roboti su prvenstveno razvijani za europsko i sjevernoameričko tržište te stoga imaju znatan izvozni potencijal. Navedena tržišta sudjeluju s najvećim udjelom u gore navedenim tržišnim procjenama. Na području zapadnog Balkana identificirano je tek 30-tak tvrtki koji bi potencijalno mogli biti kupci robota u nekom periodu koji je vezan uz dobivanje poslova u ovom segmentu. U Hrvatskoj ih je tek desetak. Problem Trenutna robotika dostupna na svjetskom tržištu u ovom uskom segmentu (Aquajet i Conjet - obje iz Švedske) koriste hidrauličke pogone, čime su izloženi brojnim nedostacima koji do izražaja dolaze u radu na terenu. Iznimno su teški, glomazni i skupi a mogu se prvenstveno koristiti za dubinsku obradu betonskih površina, dok su nezgrapni za površinske obrade. Također njihove dimenzije im otežavaju rad u skučenim i zatvorenim prostorima, a težina otežava manipulaciju istima. Alternativa robotskom radu je ljudski rad koji zbog vrlo teških uvjeta u kojima se poslovi obavljaju zasigurno nije niti najbolje, a niti najjeftinije rješenje. Identificiran je otvoreni tržišni segment u kojem laka, autonomna i modularna robotika može prosperirati. Rješenje Roboti serije R Jet - 06 se upravo baziraju na navedenim principima te predstavljaju jedinstveno rješenje trenutno dostupno na svjetskom tržištu. Svojom lakoćom (od 350 kg), modularnošću te kompaktnim dizajnom mogu se koristiti u vrlo skučenim i nedostupnim prostorima. Osim toga roboti se mogu penjati po stepenicama te prolaziti kroz standardne građevinske otvore čime postaju jedini roboti koji se mogu koristiti za ovu vrstu poslova u visokogradnji. Svoje konkurentske prednosti crpe iz inovativnog dizajna i upotrebe elektopogona, što dosad nitko nije napravio u segmentu visokotlačne tehnologije. Zbog svega ovoga roboti mogu raditi na sanaciji brodova u suhom doku gdje se zavlače ispod broda te rade ispod 80 cm, za što također ne postoje konkurentska rješenja. Osim ovih prednosti roboti su opremljeni naprednim upravljačkim sustavima razvijenim u suradnji s FER-om koji omogućuju skoro potpunu autonomnost u radu. Napredni sustavi uključuju korekciju alata, kao i praćenje zida, pravca ili cjevovoda. Nagrade R Jet - 062 je dobitnik ARCA nagrade i FIRI Diplome Iranskog Instituta dodijeljene na 9. međunarodnom sajmu inovacija u Zagrebu. Napredni upravljački sustav za automatizaciju R Jet robota je dobitnik Srebrnog Teslinog jajeta u sklopu VIDI e-nnovation Awards.
S. Jokić (Prehrambeno - tehnološki fakultet Osijek, Osijek, Croatia), G. Horvat, D. Šoštarić, D. Žagar (Elektrotehnički Fakultet Osijek, Osijek, Croatia), B. Milićević ( Zvečevo prehrambena industrija d.d. , Požega, Croatia), I. Mujić (Veleučilište u Rijeci, Rijeka, Croatia)
Supervisory control of the produced fruit brandy 
Bearing in mind the convergence of Croatia EU and the need for better protection and preparation of the economic sector for entrance to the unique market, it will have to be satisfied specific and strict requirements for food products quality. Europe is known for its diversity of food products and beverages. Food products and beverages, along with gastronomy, are a crucial element of the cultural identity of European peoples and regions. One of the greatest values of European agriculture is its reputation for producing quality food products. Consumers in Europe and around the world have shown increasing specific interest in quality about food products. Therefore, there is a space for new product quality control systems. Our goal is the standardization and better quality control of produced fruit brandy. An important aspect in local brandy production is the supervision of small and medium distilleries in order to monitor the quantity and quality of the produced fruit brandy. The main problem here lies in the large number of small distilleries, often located in remote areas and the inability to track the quantity of the produced brandy. The innovation is in interconnecting these distilleries into an online device cloud environment. The monitoring and supervision of all distilleries is enabled remotely. Besides the monitored quantity of the produced brandy, the quality is guaranteed by the estimators implemented in the embedded system, using various parameters for the estimation. This system would have the ability to estimate the amount of harmful by-products and the desirable distillation products. The more successful fraction separation of distillate components in comparison with traditional equipment will be achieved. With this the quality of the produced fruit brandy is guaranteed. Also, the possibility of remote control of the distilleries is proposed as well, bringing new technologies in to the production of fruit brandies. Mathematical modeling and optimization of process parameters, as well as the development of an embedded system for automated process control in order to produce fruit brandies of high and standard quality will be performed. Furthermore, the possibility of implementing this automation procedure in industrial scale will be considered. The planned project would be focused mainly to small and medium family farms for the production of brandy, which will allow producers to become more competitive on the market.
12:00-12:10 Break 
12:10-12:30  Presentation 
T. Brusić (Polytechnic of Rijeka, Croatia)
Sustav SMS obavijesti pri Veleučilištu u Rijeci 
Tuesday, 5/22/2012 3:00 PM - 5:30 PM,
Camelia 1, Grand hotel Adriatic, Opatija
15:00-15:10 Introduction to the afternoon session
 
15:10-16:00  Presentations 
D. Dlesk, I. Basletić (INFODATA, Zagreb, Croatia)
Nova generacija tehnologije za 3D digitalizaciju 
Tehnologija 3D skeniranja je način prikupljanja i analiziranja podataka sa stvarnih fizičkih modela koji se kasnije koriste prilikom izrade trodimenzionalnog digitalnog modela. Trodimenzionalnim skeniranje dobivamo digitalni model koji daje inženjerima razvoja i dizajnerima mogućnost jasnog uvida u tijek postupka dizajniranja, mogućnost isticanja raznih parametara, lakog i ranog uočavanja mogućih grešaka i njihovog brzog i učinkovitog ispravljanja, pružajući nam sljedeće prednosti: • Povećanje konkurentnosti i inovacija, dobivanje povratne informacije i usavršavanje proizvoda kreiranjem pristupačnih prototipova u idejnoj fazi proizvoda • Poboljšanu komunikaciju prema investitorima • Dizajniranje kompleksnih i prilagodljivih dijelova • Provjeravanje točnosti izrađenih modela ili alata te prepoznavanje inženjerskih ili proizvodnih pogrešaka • Trenutno poboljšanje planiranja s lakšom vizualizacijom i prezentacijom ideje • Prodaja samog proizvoda prije nego što je izrađen Od obrazovnog do najzahtjevnijih komercijalnih okruženja tehnologija trodimenzionalnog skeniranja zadovoljava potrebe svih specijaliziranih aplikacija uključujući strojarstvo i brodogradnju, industrijski dizajn, medicinu, znanost, umjetnost, arheologiju, autoindustriju, informatiku, aeronautiku, metalurgiju, modelarstvo, očuvanje kulturne baštine,reverzibilno inženjerstvo,digitalni mediji, igre i animacije. U kombinaciji s 3D pisačem predstaviti ćemo na ovogodišnjem MIPRO-u 3D fotokopirni sustav.
R. Bergami (Victoria University, Melbourne, Australia)
Bank Payment Obligation – an Electronic Solution for International Trade Payments? 
Exporters rely mainly on letters of credit (L/C) as a finance instrument that offers a degree of payment security. L/C account for about 42% of value of international trade transactions. A L/C is a conditional undertaking to pay, issued by the importer’s bank to the exporter. Payment under a L/C occurs against presentation of paper-based documents by the exporter, that are deemed to be compliant by bank document checkers. The L/C has been criticized for being cumbersome in documentary compliance, with error rates of approximately 30% and above. Documentary non-compliance is a risk leading to payment delays, or even bad debts. A Bank Payment Obligation (BPO) has been proposed as an electronic payment alternative to the L/C. The BPO is a bank-to-bank payment undertaking that is triggered by the submission of specific electronic data based on commercial documents, such as invoices. Where submitted data matches the required BPO data, payment occurs automatically, without the need for document checker intervention. Whilst the BPO offers an electronic payment solution, the conclusion is that this option will have limited use, in the foreseeable future, as banks will wish to limit their risk exposure and are likely to do so by careful client selection.
16:00-16:20 Break 
16:20-17:10  Presentations 
N. Mataga, D. Žvan (MICRO-LINK, Zagreb, Croatia)
Novi koncept licenciranih mikrovalnih mreža – kompletno integrirani paketski radio za vanjsku instalaciju 
Novi koncept licenciranih mikrovalnih sustava dizajniranih za izgradnju radijskih mreža sljedeće generacije bazira se na radijskom sustavu za kompletno vanjsku instalaciju (engl. all outdoor) koji integracijom s modernim paketskim IP/MPLS mrežama pruža prijenos Carrier Etherneta u kombinaciji s naprednim modulacijskim postupcima do 1024 QAM. Može raditi u frekvencijskim pojasevima od 6 GHz do 42 GHz uz korištenje kanala širine od 7 MHz do 56 MHz. Dodatna prednost takvog kompletno integriranog radijskog sustava za vanjsku instalaciju je što zauzima iznimno malo mjesta na stupu i koristi samo jedan kabel za prijenos napajanja i podataka, uz podršku za kapacitet prijenosa sve do 1 Gbit/s. Sustav se može implementirati u 1+0 (nezaštićenoj), 1+1 HSB (zaštićenoj), 1+1 SD (prostorni diverzitet) i u 2+0 jedno-kanalnim XPIC konfiguracijama, a u potpunosti je interoperabilan s bilo kojim Gigabit Ethernet uređajem. Prezentacijom su obuhvaćene ključne inovativne odlike novog koncepta kompletno integriranog paketskog mikrovalnog sustava za vanjsku instalaciju koji kombinira napredne RF i Gigabit Ethernet prijenosne mogućnosti u malom, energetski efikasnom rješenju jednostavnom za instalaciju.
D. Žvan, N. Mataga (MICRO-LINK, Zagreb, Croatia)
Dinamičke optičke prijenosne mreže 
Dinamičke optičke prijenosne mreže tehnološki su odgovor trendu eksponencijalnog rasta količine podataka u prijenosnim telekomunikacijskim mrežama. Zahtjevi za brzom implementacijom novih usluga uz istovremeno smanjenje troškova izgradnje i korištenja prijenosne infrastrukture rezultirale su inovativnim tehničkim rješenjima koja su superiornija u odnosu na klasične statičke optičke mreže. Funkcionalnosti poput integriranog spektralnog analizatora i testnih metoda te automatizirano upravljanje optičkom snagom predstavljaju samo dio naprednih mehanizama za osiguranje visoke dostupnosti usluga. Rekonfigurabilni optički mrežni sloj (engl. ROADM) uz fleksibilan inteligentan uslužni sloj koji podržava istovremenu kombinaciju različitih usluga kao što su: Ethernet; SDH; OTN, SAN i razne video usluge, trenutno predstavlja najučinkovitije raspolaganje mrežnim resursima. Osim navedenog u prezentaciji će biti spomenuta i tehnološka rješenja koja sadrže i dinamičko optičko upravljanje te nadzor mreže uz integrirano Ethernet i TDM preklapanje (engl. switching) čime se postiže optimalna skalabilnost optičkog prijenosnog, preklopnog i uslužnog sloja.
17:10-17:30 Closing 
Wednesday, 5/23/2012 3:00 PM - 6:00 PM,
Camelia 1, Grand hotel Adriatic, Opatija
15:00-15:10 Introduction 
15:10-16:00  Presentations 
M. Tomašković (Evolva d.o.o., Varaždin, Croatia)
Automatska konverzija desktop aplikacija na Java web tehnologiju 
Evolution Framework je set softverskih alata za brži i jednostavniji rad programera u svim fazama životnog ciklusa poslovne web aplikacije, od dizajna vizualnih korisničkih sučelja, izrade demo ekrana, programiranja, stavljanja u pogon pa sve do nadzora rada aplikacije. Jedan od alata Evolution Frameworka je konverter za automatsku konverziju desktop i tekstualnih aplikacija u web ekrane koji olakšava prijelaz u web okruženje bez poznavanja kompleksnih tehnologija. Nakon konverzije programeri mogu nadograđivati svoje aplikacije sa naprednim poslovnim funkcionalnostima poput upravljanja poslovnim procesima, upravljanja dokumentima i slično. Predavanje je namijenjeno domaćim i stranim programerima i voditeljima velikih IT odjela koji žele ostvariti bezbolnu migraciju sa stare desktop tehnologije i arhitekture u efikasno web okruženje te ostvariti brojne prednosti web arhitekture.
S. Kuharski (Informacijske tehnologije za vas d.o.o., Zagreb, Croatia)
Paketna Distribucija Android 
Potencijalno tržište: Poslovni subjekti čija djelatnost uključuje dostavu Svi poslovni subjekti s potrebom praćenja dostave robe Izvozni potencijal: Paketna Distribucija Android nije ograničena samo na domaće tržište ili na tržište regije Višejezični sustav prilagodljiv krajnjim korisnicima Mogućnost povezivanja s već postojećim računalnim sustavima i ERP-ovima Rješavanje problema: Paketna Distribucija Android prati put paketa od preuzimanja kod pošiljatelja do isporuke primatelju Prate se svi statusi do kojih može doći u tijeku isporuke Prati se vrijeme i lokacija svake akcije Omogućuje trenutni pregled podataka i stanja svih dostava Omogućuje komunikaciju s dostavljačima Nisu potrebni glasovni pozivi Ažurnost svih podataka iz jednog centra Lak pristup izvještajima Povećanje sigurnosti dostave Dodatna kontrola procesa dostave Smanjuje troškove praćenja dostave Smanjuje broj reklamacija na neizvršenu ili prekasno izvršenu dostavu Opis aplikacije: Paketna Distribucija Android je aplikacija namijenjena Android uređajima, prvenstveno mobilnim telefonima. Ciljana skupina su prijevozničke tvrtke koje se bave distribucijom robe, ali i ostale tvrtke koje posjeduju vlastiti vozni park i obavljaju dostavu. Aplikacija se ponaša kao klijentska potpora drugim ERP rješenjima koja su zadužena za obradu podataka. Dispečeri dodjeljuju naloge za prijevoz dostavljačima, a PDA provjerava trenutno zaduženje dostavljača i zvučnim signalom ga obavještava o novim nalozima. Pored smanjenja glasovne komunikacije između dostavljača i centrale, cijeli sustav povećava i sigurnost te omogućuje dodatnu kontrolu procesa. Prati se točno vrijeme dostave i prikupa, ali i GPS lokacija svake akcije, a ti su podaci lako dostupni kontrolnim mehanizmima tvrtke. Osim sofisticiranog dodjeljivanja naloga, PDA omogućuje i obradu klasične dostave i prikupa kada dostavljač očitava već pripremljene naloge i označava ih u sustavu kao isporučene ili prikupljene. Svi podaci koji se obrađuju mobilnom aplikacijom odmah se šalju serveru što rezultira ažurnim stanjem situacije na terenu i omogućuje dispečerskom centru bržu i kvalitetniju reakciju.
16:00-16:20 Break 
16:20-17:50  Presentations 
F. Topol, D. Ackermann, T. Grubišić (Interaktivni studio d.o.o., Zagreb, Croatia)
Mediatoolkit - alat za predviđanje popularnosti sadržaja na webu 
Što je Mediatoolkit? U današnje vrijeme društvene mreže (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ ...) imaju sve veći utjecaj na način na koji korisnici konzumiraju vijesti. Ono što se više dijeli sa prijateljima preko društvenih mreža se ujedno i puno više čita te se o tome priča u društvenim krugovima. S druge strane, jako mali postotak sadržaja koji se objavi na webu je zaista dijeljen (Share, Tweet, Recommend) putem društvenih mreža. Postavlja se pitanje: koju vrstu sadržaja su korisnici spremni dijeliti sa prijateljima? Identificiranje upravo tog segmenta sadržaja koji je korisnicima zanimljiv može svakoj web stranici omogućiti još veću promociju i izloženost pred očima korisnika. Upravo iz tog razloga iznimno je bitno identificirati taj sadržaj. Mediatoolkit je web servis koji pomaže korisnicima identificirati i pronaći najpopularniji sadržaj (najviše dijeljen) u stvarnom vremenu te dobiti predviđanje što će biti popularno u budućnosti. Ciljana skupina korisnika su veliki mediji i medijske kuće koje stvaraju i uređuju sadržaj na webu no isto tako u jednoj velikoj mjeri i manja uredništva i pojedinci poput blogera. Svima njima je pronalazak zanimljivog sadržaja posebno zanimljiv zbog daljnje mogućnost viralnog dijeljenja tog sadržaja preko društvenih mreža što rezultira porastom čitanosti tog članka kao i same web stranice. Dok je do sada za taj zadatak bilo potrebno odvojiti ljudske resurse koji su 'ručno' pregledavali web stranice i donosili odluke na temelju subjektivne procjene, ovaj servis nudi mogućnost brzog pronalaska popularnog sadržaja koji korisnike potiče na interakciju te omogućuje informiranu i objektivnu ocjenu što korisnici smatraju zanimljivim i popularnim. Osim toga, retrogradnim korištenjem servisa moguće je napraviti detaljnu analizu objavljenog sadržaja te na temelju te analize prilagođavati budući sadržaj svojim korisnicima, što rezultira većom posječenošću, rastom prometa na web stranici a samim time i rastom prihoda. Samim time, ovakav alat nalazi svoju primjenu u analizi vrijednosti sadržaja na društvenim mrežama. Procjenjuje se da u svijetu ima oko 100 000 medijskih kuća te najmanje 100 000 000 blogera od čega 40 000 000 na engleskom jeziku. Budući da se alatom može analizirati bilo koji web site u svijetu, smatramo da proizvod ima globalnu primjenu i mogućnost komercijalizacije. Ovakav servis ima najmanje tri prednosti ispred sličnih servisa koji trenutno postoje: 1) za početnu instalaciju servisa potreban je najmanji mogući trud, 2) što ujedno omogućava njegovu primjenu na bilo koju web stranicu i 3) servis jedini pruža mogućnost prognoziranja popularnosti članaka u budućnosti. Što se početne instalacije tiče, sve što je potrebno je da korisnik unese URL portala koji želi pratiti nakon čega servis odmah kreće u analizu sadržaja sa navedene stranice. Za razliku od toga slični servisi zahtijevaju da se koriste RSS kanali ili da se čak u kod vlastite stranice ubacuje dio koda koji vrši mjerenje. Svođenjem instalacije samo na URL snižava se prag zahtjevnosti postavljanja ovog sustava i omogućava se njegova lakša upotreba. To također omogućuje prednost broj 2) a to je da je moguće pratiti bilo koju web stranicu na svijetu bez obzira radi li se o stranici koja je u vlasništvu korisnika ili u tudjem vlasništvu. Osime dvije prethodno spomenute, prava inovacija servisa nalazi se upravo u njegovom modulu za predviđanje popularnosti koji pruža mogućnosti koje za sada još ne postoje među sličnim servisima. Upravo je ta sposobnost predviđanja cilj ovog projekta i izrade prototipa alata. Naime, na temelju poznatih statističkih podataka kao što su prosjek popularnosti članaka na nekoj web stranici, te podataka koji se sakupljaju u stvarnom vremenu moguće je prepoznati i identificirati one članke koji odskaču od prosjeka te pokazuju indikaciju da budu popularniji od uobičajenih vrijednosti. Cilj je upravo takve članke identificirati i u što kraćem roku prikazati korisnicima. Mediatoolkit - alat za predviđanje popularnosti sadržaja na webu predstavlja kompleksan sustav koji se sastoji od nekoliko komponenata. Te komponente su: 1. Pametan crawler – osnovna komponenta sustava čiji je zadatak prikupljanje podataka i informacija koje se koriste u kasnijoj obradi. Zadatak crawlera je da potpuno automatizirano posjećuje web stranice koje se nalaze u sustavu te prikuplja podatke u svim člancima na nekoj web stranici. Podaci koje crawler prikuplja odnose se na linkove (URL) članaka na pojedinoj web stranici. Način rada crawlera je sljedeći: ulazak na web stranicu vrši se preko vršne domene koju je korisnik upisao, a zatim se naslovna stranica pretražuje kako bi se pronašlo sve linkove koji vode na druge dokumente odnosno web stranice. Nakon prikupljanja svih podataka na naslovnoj stranici i spremanja u sustav, crawler kreće prema prvom povezanom dokumentu te obavlja isti proces na njemu tražeći dokumente koji su linkani sa te stranice. 2. Sav sadržaj koji je zanimljiv za obradu, a to uključuje sve linkove na pojedinoj web stranici, te sadržaj povezan sa tim linkovima sustav pohranjuje u bazu podataka. Budući da se radi o potencijalno ogromnom broju podataka za upis u bazu te da se taj upis radi u stvarnom vremenu potrebna je optimizirana bazu kako bi radila sa velikom količinom podataka te kako bi se omogućila skalabilnost za daljni rast. 3. Nakon što se omogući brza manipulacija podacima, informacije koje je prikupio crawler nalaze se u bazi podataka te ih se obrađuje pomoću naprednih matematičkih algoritama za predviđanje budućnosti. 4. Takav obračun daje nam na kraju listu članaka koji svojim koeficijentima iskaču iznad prosjeka te ih se prikazuje u korisničkom sučelju. Korisničko sučelje osim toga omogućuje i analizu članaka u prošlosti, kako bi se došlo do zaključaka o najboljim člancima koji su korisnike potaknuli na interakciju sa prijateljima.
H. Smolić (Qualia poslovna rješenja d.o.o., Zagreb, Croatia)
BusinessQ 
BusinessQ je naša potpuna Business Intelligence platforma za potrebe izvještavanja, analiza podataka, nadzornih ploča te za unos raznih parametrizacija neposredno u bazu u malim, srednjim ili velikim tvrtkama. Inovativnost proizvoda se zasniva na nekoliko važnih područja (nije sortirano po važnosti): • Redistribucija procesorske moći hardvera namjenjenog za BI sustav. Mnoge tvrtke prilikom planiranja kupovine BI sustava moraju uzimati u obzir troškove nabave programske i hardverske opreme. Problem se javlja kada uz pozamašne troškove programske opreme, troškovi hardverske opreme budu jednako veliki. To često dovodi do odgađanja ili čak i do odustajanja ulaganja u BI sustav. Prednost BusinessQ platforme je redistribucija procesorske moći prilikom analiziranja i izvještavanja korisnika što kao direktnu posljedicu ima manju potrebu za serverskom moći na kojem se BI sustav izvodi. Procesni tok nekog zahtjeva kojeg korisnik šalje nije više klijent-server, barem ne za svaki pojedini zahtjev. Pojednostavljeno, klijent pošalje zahtjev serveru, server izvede upit i vrati korisniku podatke. No, ono važno jest da se svaki sljedeći zahtjev korisnika za obradom ili prilagodbom podataka odvija na računalu klijenta. Ovakvim pristupom se uspješno smanjila potreba za jednim iznimno jakim serverom koji će obrađivati sve zahtjeve i smanjio se opseg paketa podataka prenešenih mrežom. Ovo posebice dolazi do izražaja na udaljenim lokacijama, kada se serveru sa bazom podataka pristupa preko širokopojasne mreže i sl. • Arhitektura obrade podataka na klijentu. Arhitektura počiva na in-memory konceptu koji omogućuje daleko brže procesiranje podataka jer se proces odvija u radnoj memoriji računala, a ne u tvrdoj memoriji kao što je uobičajeno kod alata ovakvog tipa. Postoji tek nekoliko takvih proizvoda na svjetskom tržištu, uz uzlazni trend. • Općenito pojednostavljenom sučelju za jedan BI alat. Sučelje je izrađeno korištenjem web 2.0 tehnologija i krivulja učenja je mnogo brža od ostalih konvencionalnih alata. Razlog tome je smanjenje broja akcija koje korisnik mora izvesti da bi došao do istog rezultata (Izrada kalkulacija, grupiranja, naprednih sortiranja, postavljanje layout-a i sl.). Cijeli alat je kao web 2.0 aplikacija napravljen s idejom da je doista „user-friendly“. Ideja je da ga se može koristiti bez ikakve edukacije. Na tom tragu, naš web BusinessQ portal je kompliciran koliko je to i korištenje tablet računala. Izrada samog izvještaja ipak ne može biti toliko jednostavna, ali i tu konzultiramo područja ljudske percepcije i interakcije s aplikacijom poput gestalt principa. Smatramo da je krivulja učenja vrlo strma i da prosječan korisnik primjerice zakretnih tablica u Excelu može naučiti izrađivati izvještaje u manje od jedan sat edukacije. Još jedna velika prednost jest što smo mi kreatori proizvoda kojeg implementiramo. Korisnički zahtjevi koje dobijamo bi nerijetko na drugim alatima bili naprosto neizvedivi, no ovako mi jednostavno isprogramiramo traženu funkcionalnost i isporučimo je. • Alat nudi spoj web pristupa i takvog jednostavnog načina održavanja te desktop pristupa u kojem su na raspolaganju svi resursi lokalnog računala. Pojednostavljeno, dobijamo snagu desktop aplikacije, uz eleganciju nadogradnje na jednom mjestu preko weba. Nije potrebno nadograđivati softver na svakom desktop računalu. • BusinessQ ne omogućuje samo izradu, distribuciju i pregled izvještaja, poslovnih analiza ili informacijskih nadzornih ploča preko web preglednika, već i unos raznih korisničkih parametrizacija, formi ili planova direktno u neku EPR bazu ili skladište podataka. To je jako zgodno i u projektima se pokazuje kao velika prednost, jer puno skuplji alati uopće nemaju tu funkcionalnost pa korisnici razne parametrizacije, ili primjerice planove, moraju unositi kroz Excel. U slučaju da isti excel dokument puni više korisnika i da ima 10 takvih dokumenata, ljudski faktor pogreške je zajamčen, što se našim pristupom izbjegava. • Unutar BusinessQ web portala za svaki objekt ( izvještaj, analiza, nadzorna ploča, forma za unos...) postoji nekoliko bogato informativnih kartica. Tako su korisnicima na jednom mjestu dostupne informacije poput tko je kreirao izvještaj i kada, tko ga je posljednji mijenjao, koliko ima stranica, redaka dohvaćenih iz baze, koje je kategorije (Prodaja, Financije, Nabava...) te koliko se dnevno puta koristi. Nadalje, za svaki objekt vidljiva je povijest korištenja, po vremenu i po korisnicima što je korisno da se vide trendovi raste li ili pada interes za izvještajem unutar kompanije i sl. Predviđena je i kartica „komentari“ koja omogućuje komentiranje izvještaja između – primjerice – direktora prodaje i analitičara prodaje. Tako sva važna komunikacija ostaje unutar aplikacije i ne može biti zagubljena putem maila, telefona ili usmeno. U svijetu je trend ovakvu funkcionalnost zvati „kolaborativni Bi“ i ona je tek u začetku. • Kao glavnu prednost iz perspektive prikaza kvantitativnih podataka BusinessQ platforme istaknuli bismo jednu rečenicu: BusinessQ vam jednostavno neće dopustiti da napravite nejasno ili nefunkcionalno izvješće. Na tržištu je velika količina sličnih alata i kod njih postoji velika doza nonšalantnosti dobavljača i proizvođača takvih softvera kada dođe do samog načina prikazivanja podataka. Ako u google upišete pojam „sales dashboard“ (poslovne nadzorne ploče) i promotrite rezultate za slike, u prvih sto rezultata rijetko ćete naći sliku dashboarda koja je napravljena barem donekle u skladu s najboljim praksama struke i vizualne percepcije te prezentacije kvantitativnih podataka. Umjesto toga, sve vrvi od slika kakve vole pokazivati prodavači alata, sve je prepuno trodimenzionalnih stupičastih grafova, poluprozirnih 3D pita, tablica koje su neprikladno formatirane ili popularnih brzinomjera koji zauzimaju previše prostora, a daju premalo informacija. Ironija je da visoki menadžment vrlo često voli upravo takve prikaze, no za tjedan dana korištenja shvate da ga ne znaju iščitati. I to je jedan od razloga što BI projekti dolaze na zao glas i propadaju. Vrijeme je da se trend promijeni jer je BI potreban svima. Vrijeme je i da struka educira sve, uključivši i takav menadžment što je dobar prikaz, a što loš. U sam naš proizvod unosimo, osim tehničkih znanja i dizajnerska pravila struke i najbolje prakse jer ih smatramo multidisciplinarnima – konzultiramo područja poput psihologije i spontanog uočavanja obrazaca (engl. preattentive processing), teoriju vizualne percepcije i vizualizacije podataka, kao i ljudskog poimanja općenito. Zanemarujući navedena pravila, izvještaji i nadzorne ploče bi teško informirali nedvosmisleno i trenutno. Jedino prikladan vizualni dizajn dopušta korisniku da pregleda i percipira velik broj informacija u vrlo kratkom roku te da pomoću njih vidi širu sliku te prepozna sve stavke koje zaslužuju pažnju ili koje je potrebno dodatno analizirati. Vjerujemo u pristup usmjeren na korisnika (engl.top-down pristup), potrebe korisnika pretpostavljamo strukturi podataka; izvještaji i nadzorne ploče trebaju biti potpuni alat svakog krajnjeg korisnika u poduzeću, koji mu pruža ključne informacije uz malo ili nimalo troškova obuke. Tehnička svrha proizvoda je izrada izvještaja, analiza, nadzornih ploča i formi za unos. U tom smislu potencijalni korisnici su djelatnici koji u organizacijama izvode kontrole (kontroling), nadzore (direktori, top menadžment) i knjiženja, čitaju izvještaje, planiraju i sl. Poslovna svrha jest ta što ovaj proizvod tvrtkama pomaže da na vrijeme uoče skrivene uzorke u svojim podacima, da pravovremeno prepoznaju poslovne probleme ili da pronađu korisne poslovne prilike u svojim sirovim transakcijskim podacima. Naša sposobnost da se spojimo na gotovo bilo koju bazu podataka čini ovaj proizvod još robusnijim. BusinessQ platforma je rađena s malim i srednjim poduzećima na pameti; naš naglasak je na ugodnom korisničkom doživljaju, interaktivnošću s aplikacijom i podacima, niskoj cijeni i vizualizaciji podataka prema najboljim svjetskim praksama. BusinessQ je zamišljen kao idealno BI rješenje za male i srednje velike tvrtke, a razloga je nekoliko. To naravno ne isključuje i velike tvrtke, samo naglašavamo našu želju da BI približimo svima jer smatramo da je svima i potreban. Manje tvrtke imaju jednaku potrebu za poslovnim i inteligentnim izvješćivanjem kao i velike korporacije. Potrebe su općenito veća konkurentnost na tržištu i bolje razumijevanje na koji način tvrtka posluje u svim segmentima. Nadalje, BI pomaže i identifikaciji problema koji postoje ili koji će se tek pojaviti pomoću analiza i trendova u postojećim podacima, kao što i pruža podršku poslovnim odlukama koje će tvrtke usmjeriti u uspješniju budućnost. Ako je nadzorna ploča koju menadžer nadgleda svaki dan napravljena po pravilima struke, on je u stanju jednim pogledom znati posluje li dobro ili loše te treba li nešto dalje analizirati. Proizvod još uvijek nije predstavljen, niti prisutan na inozemnom tržištu. U tijeku je dovršetak pregovora oko partner programa s tvrtkom iz Južne Amerike koja bi bila naš implementator i zastupnik u toj regiji. Smatramo da je potencijal na inozemnom tržištu iznimno velik iz tri razloga; prvi je što vjerujemo da doista radimo inovativan i izvrstan proizvod. Drugi je razlog što želimo i cijenom Business Intelligence sustave približiti srednjim i majnim poduzećima pa tržištu nudimo i povoljnije i bolje rješenje. Treći je što već sada radimo partner program koji će nam omogućiti da spremno odgovorimo na zahtjeve za partnerstvom i redistribucijom licenci našeg proizvoda na inozemnom tržištu.
F. Vragolović (Echo d.o.o., Osijek, Slav.Brod, Strizivojna, Croatia)
Siinfonija, sustav za interaktivno informiranje 
Potencijalno tržište. - Veleučilišta, fakulteti i druge visokoškolske ustanove, srednje škole i osnovne škole, ostale obrazovne institucije. - Državna i lokalna uprava; Ministarstva, institucije, … - Nevladine institucije i organizacije, komercijalne tvrtke iz svih grana djelatnosti, turizam, ugostiteljstvo, … Izvozni potencijal ? Da. Zemlje Europe i EU. Bliskog istoka, Sjeverna Afrika. Kroz izvedbu pogodnu za distribuciju. Koji problem rješava inovacija i tehnologija? Inovacija-proizvod rješava niz problema koji se pojavljuju prilikom rukovanja a naročito prikazivanja odnosno iznošenja u javnost dokumentacije i informacija koje se izlažu na tzv. oglasnim pločama, oglasnim ormarićima; odluke, rješenja, obavijesti, poruke, ...: - Financijsko-materijalni problem koji nastaje zbog više utrošenog radnog vremana djelatnika , ispisivanja i kopiranja dokumentacije, prenošenja na oglasnu ploču, troškova fizičkog arhiviranja, … - Problem neovlaštenog skidanja i izmjene izložene dokumentacije kod oglasnih ploča - Ekološki problem; Višestruko kopiranje istog dokumenta i bacanje nakon upotrebe - Estecko-prostorni problem odnosno oslobađanje prostora koji zauzimaju tradicionalne oglasne ploče i ormarići Kratak opis inovacije i tehnologije Siinfonija je inovativno i ekonomično informacijsko rješenje koje u potpunosti zamjenjuje tradicionalnu oglasnu ploču i proširuje njene mogućnosti u kvantitativnom i kvalitativnom smislu; povećana je količina, kvaliteta i način prikaza informativnih sadržaja, povećan broj korisnika i lokacija – mjesta nuđenja sadržaja. Siinfonija je Inovativan i ekonomičan uređaj za pregled, prikaz i pretraživanje informacija, oglasa, poruka, dokumenata, multimedijalnih sadržaja i drugih materijala u digitalnom obliku. Sustav uključuje opremu (Zeleni info panel) koja se izrađuje u različitim izvedbama i koje uključuju niz novih osobina, prije svega u korisničkom sučelju a koje standardni-komercijalni tzv. 'touch-screen' proizvodi nemaju. Proizvod je usklađen s ekološkim normama i načelima tzv. “zelene ekonomije” u smislu potrošnje el. energije, komponenti i materijala, tehnologije proizvodnje i td. Siinfonija je spoj tehnologije i kreativne umjetnosti, informatike i informacijskih znanosti, dizajna i uredenja interijera. Ekonomski isplativ proizvod kojim se podiže kvaliteta usluge kao i opći image i ugled korisnika-vlasnika proizvoda.
G. Kalanj (Serengeti, Zagreb, Croatia)
Chasebuzz.com - online usluga koja pomaže u donošenju boljih poslovnih odluka 
Kako bi donijeli bolje poslovne odluke i smanjili trenutno jako veliki broj neuspješnih ICT projekata ICT stručnjaci i poslovni voditelji širom svijeta imaju jasnu nezadovoljenu potrebu za uvidom u sposobnosti određenih ICT kompanija i uvidom u prijašnja korisnička isustva sa implementacijom određenih ICT rješenja i suradnjom sa određenim ICT kompanijama. Chasebuzz.com je online usluga čija misija je pomoći korisnicima da pronađu ove informacije kroz objavljene priče o uspjehu i korisničke analize projekata i kroz suradnju i dijeljenje informacija između korisnika websitea. Tema predavanja je predstavljanje mogućnosti web sitea sa naglaskom na mogućnosti promocije iskustva i sposobnosti lokalnih i regionalnih ICT tvrtki na regionalnom tržištu. Biti će prezentirano kako kompanije mogu dobiti uvid u iskustva prijašnjih korisnika određenog ICT sustava u svrhu donošenja informiranih i kvalitetnijih odluka.
17:50-18:00 Closing 

Under the auspices of:
Croatian Independent Software Exporters - CISEx

Business Innovation Center of Croatia - BICRO

Partner:
Union of Croatian Innovators

Basic information:
Chair:

Goran Radić (Croatia)

International Program Committee Chairman:

Petar Biljanović (Croatia)

Registration / Fees:
REGISTRATION / FEES
Price in EUR
Before May 7, 2012
After May 7, 2012
Members of MIPRO, IEEE and CISEx 45
55
Others 50 60

Contact:

Goran Radić
Board member of the association Croatian Independent Software Exporters

GSM:   +385 99 7933 360,     
E-mail:  goranapp@gmail.com

Location:

Opatija, often called the Nice of the Adriatic, is one of the most popular tourist resorts in Croatia and a place with the longest tourist tradition on the eastern part of Adriatic coast. Opatija is so attractive that at the end of the 19th and beginning of the 20th centuries it was visited by the most prominent personalities: Giacomo Puccini, Pietro Mascagni, A. P. Čehov, James Joyce, Isidora Duncan, Beniamino Gigli, Primo Carnera, Emperor Franz Joseph, German Emperor Wilhelm II, Swedish Royal Couple Oscar and Sophia, King George of Greece.

The offer includes 20-odd hotels, a large number of catering establishments, sports and recreational facilities.
For more details please look at www.opatija.hr/ and www.opatija-tourism.hr/.

 

 

Download
 
News about event
Currently there are no news
 
Media sponsors

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Patrons - random
Končar Elektroindustrija ZagrebENT ZagrebA1 HrvatskaEkonomski fakultet RijekaTehničko veleučilište u Zagrebu